بیماری زبان جغرافیابی

بیماری زبان جغرافیابی در تهران

این بیماری حاتی ایت که رو و کناره های زبان زبان حالتی مانند نقشه جغرافیا می گیرد. که در دیگر قسمت های زبان نیز ممکن است رخ بدهد. اما این حس خوب مطمئنا به شما منتقل می شود زمانی که بفهمید این بیماری با سرطان و یا عفونت ها هیچ ارتباطی تدارتد. به این بیماری نا های دیگری مانند التهاب مهاجر زبان و یا مهاجر ارتما نیز گفته می شود.

علایم زبان جغرافیایی چیست؟

علبم مربوز به این بیماری غیر عادی بودن زبان، تکه هایی از زبان صاف و قرمز است که ممکن این قسمت ها ممکن است که یک حاشیه سفید و یا روشن را داسته باشد، از نظر اندازه نیز متغیر هستند، در یک منطقه از بان ظاهر می شوند و به قسمت دیگری از زبان می روند که در طی روز و هقته و ماه به سرعت تغییر می کنند. شما ممکن است که اصلا از این مشکل در دهان خود خبر نداشته باشید ولی زمانی که پزشک شما شمارا معاینه می کند به این مشکل پی می برد. حدود یک نفر از هر ده نفر که زبان جغرافیایی دارند با خوردن چیزهای داغ مثل غذا و نوشیدنی های داغ و تند ، غذا ها و خوردنی های اسیدی، دود سیگار و خمیر دندان باعث ایجاد حساسیت در دهانشان می شود.

علل و عوامل خطر

زبان جغرافیایی زمانی که زبان قسمتی از برجستگی های سطحش را از دست بدهد ایجاد می شود. چرا این برجستگی ها و پاپیلا ها از بین می روند ؟ کسی نمی داند که علت دقیق از بین رفتن این پاپیلاها چیست اما اخیرا آن را به موروثی بودن و عوامل ژنتیکی ربط داده اند. زبان جغرافیایی نیز اغلب در افراد مبتلا به پسوریازیس و در کسانی که با زبان شیاردار دارتد دیده شده است. در زبان شیاردار، ترک و شیار بر روی بالا و کناره های زبان ظاهر می شود.

درمان و مراقبت از خود در برابر زبان جغرافیاییدیدن دندانپزشک یا دکتر بهترین راه برای رد یک مشکل جدی تر است. در اغلب موارد، پزشک می تواند زبان جغرافیایی را از شرح علائم شما و از بررسی دهان و زبان شما تشخیص دهد. شما ممکن است نیاز به آزمایش های دیگر برای رد سایر مشکلات دیگر داشته باشید.

در بساری از موارد دردها و ناراحتی ها بدون نیاز به دارو رفع می شوند. اما اگر شما درد شدید و مداوم داشته باشید دارو می تواند به شما کمک کند. این نمونه ای از داروهایی است که ممکن دکتر برای شما تجویز کند: ۱- انواع مسکن ها ۲- شستن دهان با بی حس کننده ها ۳- کورتیکواستروئیدها به طور مستقیم بر روی زبان به کار گرفته ۴- مکمل های فلز روی

اگر می خواهید که درمان به سرعت بیشتری صورت بگیرد بهتر است که از مصرف دخانیات، مواد غذایی داغ، تند، اسیدی، آجیل های شور ، خمیر دندان های با مواد افزودنی مانند سفید کننده ها یا طعم دهنده های بسیار تند اجتناب کنبد.

دندانپزشکی