بیماری لثه

درمان بیماری لثه با بهترین دندانپزشکان تهران

بیماری لثه

بیش از سه چهارم از بزرگسالان آمریکایی بالای ۳۵ سال از بیماری پریودنتال (لثه) رنج می برند. در حالی که بسیاری از افراد نوع کمتر شدید آن را به نام التهاب لثه دارند، اما تقریبا بین ۵٪ تا ۱۵٪ افراد به یک نوع بسیار جدی تر از بیماری های لثه که پریودنتیت نام دارد دست و پنجه نرم می کنند. زمانی که مردم بهداست مناسبی را در دمورد دندان هایشان رعایت نکنند باکتری های دهان باعث ایجاد پلاک در دندان ها می شوند که این پلاک ها باعث ملتهب شدن لثه می شوند که در نتیجه باعث قرمز شدن، متورم شدن، و یا خونریزی در لثه می شوند. اگر در این مرحله از التهاب کم لثه بهداشت دهان را با مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و استفاده از دهان شویه ها می توانید برطرف کنید ولی اگر در این باره بی تفاوت باشید حتما التهاب در دهان شما پیشرفت کرده و دندان هایتان را از دست خواهید داد. اگر علایم زیر را دارید حنما به سراغ دندان پزشک بروید:۱- وقتی که چیزی را گاز می گیرید به خوبی دندان هایتان باهم بروی قرار نمی گیرند.۲- تشکیل فاصله عمیق بین دندانها و لثه ها۳- خونریزی لثه در طی و بعد از مسواک زدن۴- دندان شل۵- بوی مداوم بد دهان یا طعم بد در دهان۶- عقب روی لثه ها۷- لثه قرمز و متورمزمانی که به التهاب لثه توجه نشود و برای درمان و رفع آن اقدامی اجام ندهید حتما باکتری هایی که باعث این التهاب شده اند به قیمت های اصلی در دهان مانند ریشه ها و استخوان هایی که دندان شما برروی آن قرار گرفته دسترسی می یابند و با تولید ترکیبات سمی و مضر که باعث عفونت لثه می شوند که باعث می شود این قسمت ها دیگر توانایی کافی در نگه داشتن دندان هایتان را نداشته باشند و این منجر به از دست دادن دندان می شود. همانطور که گفت شد با پیشرفت این التهاب ها فرد دچار پریودنت می شود که با همراه با درد ، تورم لثه و خونریز در دهان است. شانکر و زخم لثه هاعمده ترین عامل درد لثه ها شانکر لثه یا mouthulcers هستند. این زخم های دردناک می تواند در هر نقطه در داخل دهان توسعه یابد، از جمله بر روی لثه یک مرکز سفید با لبه های قرمز دارند. که ممکن قرد در یک نقطه و با چند نقطه همزمان در جاهای مختلفی از دهان این شانکر های دردناک را داشته باشد. در حالی که محققان نمی دانند که چه چیزی باعث زخم های دهانی می شود ولی احتمال می رود که باکتری ها و یا ویروس ها در این مورد دخیل باشند. افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی نیز بیشتر احتمال دارد که مشکلات لثه ناشی از زخم های دهانی داشته باشند. زخم های دهانی اغلب به در طول زمان ممکن است که برگردند و مسری نیستند.

دندانپزشکی