جراحی نسج نرم و سخت

جراحی نسج نرم و سخت در دندانپزشکی زمانی اتفاق می افتد که دندان نهفته باشد ، در نسج نرم وقتی نهفتگی صورت میگیرد که تاج دندان عقل به بیرون از لثه نمایان و قابل رویت باشد اما  ما بقی دندان در لثه باقی مانده باشد اما در نسج سخت ،دندان در استخوان فک نهفته است و دندان به طور کلی در محاصره کامل  استخوان می باشد .این نهفتگی ها به علت کم بودن فضای دهانی فرد برای رشد دندان ها به دلایل مختلف می باشد  و در این صورت دندان نیاز به جراحی پیدا می کند .

جراحی نسج نرم و سخت در چه مواقعی ضرورت دارد ؟

در پاسخ به این سوال  باید گفت که ، وجود دندان عقلی نهفته در نسج نرم و سخت ، سبب آسیب به سلامت و زیبایی دندان ها می شود از همین رو خارج کردن دندان از طریق جراحی الزامی می باشد .

دندان ها به علت وجود دندان عقل ، فشرده شده و به همین دلیل ، کج و در هم پوشیده می شوند که در این صورت علاوه بر آسیب در زیبایی سبب دشوار شدن در نظافت و رسیدگی دندان ها می شود و بهداشت دندان ها به خوبی اجرا نمی شود  ، در مواقعی در هم ریختگی دندان ها به علت دندان عقل نهفته سبب نیاز فرد به ارتودنسی می شود و سبب پوسیدگی دندان عقل و دندان های کناری او میگردد  و همچنین بیماری های لثه ایی را نیز در بر دارد ،  در مواقعی حاد ، دندان عقل نهفته  کیست ، تومور دندانی  و درد های شدید ناشی از آبسه دندانی که بر اثر عفونت های زیاد صورت میگیرد  را برای فرد در بر دارد .در همین خصوص جراحی نسج نرم و سخت  برای سلامتی افراد الزامی می باشد.

جراحی نسج نرم و سخت

جراحی نسج نرم و سخت چگونه اجرا می گردد ؟

جراحی نسج نرم و سخت همانند کشیدن دندان عقل بدون جراحی توسط متخصص جراح دهان و دندان و به نوعی دندانپزشکی بدون درد می باشد که  انجام می شود .

جراحی در نسج نرم  روی دندان که از طریق بافت لثه ایی پوشیده شده است این بافت لثه ایی توسط متخصص برداشته می شود و فلپ جراحی صورت میگیرد ، در لثه توسط متخصص و ابزار مخصوص و پیشرفته  یک برش کوچک در ناحیه  ایجاد می شود  و سپس دندان خارج می گردد .

معمولا جراجی در نسج نرم به صورت سرپایی و ساده  صورت میگیرد و نیاز به مراقبت های سخت برای بیماران نمی باشد .

جراحی در نسج سخت  ، ناحیه مربوطه برای خارج کردن دندان عقل برش جراحی  زده می شود ، سپس استخوان های اطراف دندان برداشت می شود و دندان تقسیم و برش زده میشود تا دندان  بتواند به خوبی اخراج گردد .

جراحی در نسج سخت نیاز به مراقبت هایی برای نتیجه ایی عالی و بدون درد دارد از جمله : نگهداری گاز بر روی دندان ، صحبت نکردن در طی چند ساعت ، نگه داشتن کمپرس یخ در محل بیرونی جراحی در ناحیه صورت ، در روز اول غذا های سرد و مایع مصرف شود و در چند روز بعد تر از غذاهای جویدنی پرهیز شود ،  مسکن های تجویز شده مرتبا مصرف گردد .

یکی از مهمترین خدمات کلینیک فرایش جراحی نسج نرم و سخت می باشد که با استفاده از دندانپزشکی با لیزر انجام می شود. شما عزیزان میتوانید جهت هزینه کشیدن دندان عقل با شماره های ۰۲۱۸۸۶۲۹۶۰۷ و ۰۲۱۸۸۶۲۹۶۱۳ تماس حاصل فرمایید تا مشاورین ما شما را راهنمایی کنند