دندانپزشکی نوین بدون درد چیست و آیا واقعیت دارد؟

دندانپزشکی نوین بدون درد

دندانپزشکی نوین بدون درد را همچنین دندانپزشکی با لیزر نیز می‌گویند زیرا یک روش ایمن و ملایم از بی‌حسی را برای آرامش بیمار قبل از هر اقدامی انجام می‌دهند. این عملکرد نه تنها به کاهش اضطراب کمک می‌کند بلکه بیمار کار دندانپزشک را نیز حس نمی‌کند. با گذشت زمان بی‌حسی از بین می‌رود و بیمار آماده بازگشت به منزل می‌شود.

دندانپزشکی نوین بدون درد شامل سطوح مختلفی از بی‌حسی می‌باشد:

• حداقل: بیمار بیدار است اما با احساس آرامش.
  • متوسط: بیمار بیدار است اما بطور کامل آگاه نیست.
  • عمیق: بیمار بیدار می‌ماند اما با حداقل آگاهی.
  • بیهوشی عمومی: بیمار کاملأ ناخودآگاه است.

آیا دندانپزشکی نوین بدون درد واقعیت دارد؟

کاملأ اینطور است. در واقع دندانپزشکی با لیزر در دهه‌های گذشته توسط دندانپزشکان مورد استفاده قرار می‌گرفته است اما تکنیک‌های جدید ابزار آن را گسترش داده است. این روش می‌تواند بطور موثر برای چیزهای روتین مانند تمیز کردن دندان استفاده می‌شود. برای بیمارانی که نمی‌توانند به سادگی فکرکنند که روی صندلی دندانپزشکی قرار گیرند، اثر آرام‌بخش‌ها می‌توانند یک پادزهر مطلوب برای مقابله با اضطراب باشند.

دندانپزشکی بدون درد چیست

آرام‌بخشی یا بی‌حسی می‌تواند با روش‌های زیر مورد استفاده قرار‌گیرند:

• استنشاق-گاز نشاط‌آور-اکسید‌نیتروژن، به دقت از طریق ماسک تنفس انجام می‌شود و بیمار به احتمال زیاد قادر خواهد بود خود را پس از این روش به خانه برساند.
  • خوراکی-آرام‌بخش از طریق قرصی که در انواع مختلفی از دوز هستند انجام می‌شود. بیماران اغلب به قدری سست هستند که در طول انجام کار می‌خوابند.
  • IV-بی‌حسی از طریق قطره انجام می‌شود و تقریبأ بلافاصله اثر می‌کند. دکتر می‌تواند تمام مدت دوز را تحت‌نظر بگیرد و تنظیم کند.

این آرام‌بخش­ها همراه با یک بی‌حسی موضعی در ناحیه‌ی انجام کار دکتر عمل می‌کند. هنگامیکه که این دو عملکرد در کنار هم استفاده شوند، دندانپزشکی بدون درد می‌شود.

گروه دندانپزشکی فرایش پیشرو در خدمات دندانپزشکی نوین بدون درد  در ایران است و بعنوان نخستین مرکز دندانپزشکی به شکل تخصصی دندانپزشکی بدون درد را نهادینه کرده و مجری انحصاری آن می باشد و این افتخار را دارد که اکثر مراجعین به این مرکز معرفی شده از طرف مراجعین قبلی می باشد که این امر نشان دهنده رضایت مراجعین به این مرکز می باشد، شما عزیزان می توانید جهت نوبت دهی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۰۲۱۸۸۶۲۹۶۰۷ و ۰۲۱۸۸۶۲۹۶۱۳ تماس حاصل فرمایید

مقالات محبوب