دندانپزشکی بدون درد,همه آنچه درباره دندانپزشکی بدون درد باید بدانید

دندانپزشکی بدون درد

دندانپزشکی بدون درد : آیا واقعا می توانید در صندلی دندانپزشکی با آر امش بنشینید؟

آیا فکر کردن به این مساله که دندان هایتان را ترمیم کنید  باعث ایجاد ترس در وجودتان می شود؟

آیا شما ترجیح می دهید دندان درد را تحمل کنید اما پا به مطب دندانپزشک نگذارید؟
بدانید که شما تنها نیستید و افراد بسیاری اینگوئنه هستند. برای افرادی که دندانپزشکی گریزان هستند، دندانپزشکی بدون درد می تواند اضطراب شان را کاهش دهد. از مسکن برای هر نوع روش دردآوری تا تمیز کردن د ندان می توان استفاده کرد.

دندنداپزشکی بدون درد چیست؟

در دندانپزشکی بدون درد از یکسری دارو برای بیمار استفاده می شود تا احساسا راحتی در حین انجام کارهای دندانپزشکی  داشته باشد. از دندانپزشکی بدون درد با اصطلاح دندانپزشکی خواب نیز استفاده می شود که البته خیلی صحیح نیست. چون بیمار در حین کار هوشیاری کامل را دارد اما دردی احساس نمی کند.

میزان آرامبخش هایی که استفاده می شود شامل موارد زیر می باشد:

*آرامبخش بسیار کم: در این صورت شما هوشیار هستید در عین حال ریلکس هستید.

*آرامبخش متوسط: در این صورت نمی توانید بخوبی کلمات را تلفظ کنید و بخش عمده ای از انجام کار را به خاطر نی یاورید.

*آرامبخش زیاد: در این صورت شما در مرز بیهوشی هستید و درصد هوشیاری تان بسیار کم است.

* بی هوشی عمومی: در این شرایط کاملا بیهوش هستید.

دندانپزشکی بدون درد چیست

دندانپزشکی بدون درد

در دندانپزشکی کدام یک از این انواع مسکن ها استفاده می شود؟

* آرامبخش استنشاقی کم: در این حالت شما اکسید نیتروژن را همراه با اکسیژن از طریق یک ماسک که روی بینی شما قرار دارد استنشاق می کنید . این گاز به شما کمک می کند تا ریلکش شوید . این نوع تنها نوع بیهوشی است که شما ی توانید  بعد از انجام کار دندانپزشکی، خودتان رانندگی کنید.

* آرامبخش دهانی: با توجه به میزان این نوع آرامبخش از کم تا متوسط دسته بندی می شود. در نوع کم شما یک ساعت قبل از شروع کار  یک قرص می خورید که از خانواده والیوم است. اما اغلب بیماران با آرامبخش های متوسط کاملا ریلکس می شوند و بعد از انجام کار دندانپزشکی با تکان  دادن شان هوشیاری خود را بدست می آورند.

*آرامبخش متوسط:  در این نوع، داروی آرامبخش بصورت وریدی به شما تزریق می شود و سریعا اثر می کند.

*آرامبخش قوی و بیهوشی عمومی: در این نوع، شما داروهایی را می خورید و کاملا بیهوش می شوید و تا زمانی که اثر دارو از بین نرود بیهوش می مانید.

صرف نظر از اینکه چه نوع داروی آرامبخشی را استفاده کرده باشید در حین کار  در محل مورد نظر از بی حسی نیز استفاده می شود.

1. نویسنده
    معین داودی اسفند ۱۶, ۱۳۹۶ پاسخ

من تو دندانپزشکی فرایش کار انجام دادم و واقعا دندانپزشکی بدون درد رو تجربه کردم

2. نویسنده
    مینو اسفند ۱۶, ۱۳۹۶ پاسخ

دندانپزشکی بدون درد در گروه دندانپزشکی فرایش انجام میشه؟
    اگر جوابتون مثبته لطفا بگید که باید چیکار کنم