دندانپزشکی در بارداری

ما در این صفحه با ارائه مطالبی به درخواست شما جهت آگاهی یابی  شما عزیزان نسبت به دندانپزشکی در بارداری پرداخته ایم و این اطلاعات را با شما عزیزان به اشتراک خواهیم گذاشت با ما همراه باشید .

دندانپزشکی در بارداری

سوالی که افراد باردار برایشان به وجد می آید و نسبت به آن حساس هستند این است که دندانپزشکی در بارداری امکان پذیر است ، آیا ممنوعیت داشته و یا مجاز می باشد ؟

اکثر افراد به دلیل ترس های بسیار و یا وجود ریسک از رفتن به دندانپزشکی در آن برهه اجتناب میورزند در صورتی که در مواقعی رجوع به دندانپزشکی در بارداری کمک کننده و اجباری نیز می باشد .

دندانپزشکی در بارداری چگونه است ؟

در دوران بارداری با مشاهده کردن هرگونه تورم و یا خونریزی باید آن را جدی گرفت و به دندانپزشکی مراجع نمود که عموما برای هر خانم بارداری به علت مشکلات هورمونی این اتفاق پیش آمده و تورم و درد های بسیاری را متحمل می شود که در این صورت رجوع به دندانپزشکی ملزوم می باشد تا از بروز هرگونه عفونت جلوگیری شود و در صورت وجود عفونت آن برطرف و درمان گردد  وجود عفونت در دندان ، دهان و لثه در برداری تولد نوزاد نارس و یا آسیب های مختلف به نوزاد  و جنین را در بر دارد به همین منظور با دیدن تورم و درد رجوع به دندانپزشکی در آن مقطع  الزامی می باشد .

خدمات دندانپزشکی در بارداری

علاوه بر پیشگیری و رفع عفونت ، دندانپزشکی  در آن زمان میتواند به رفع پوسیدگی دندان بپردازد و همچنین لمینت دندان ، لومینیرز دندان و …  را انجام دهد که هیچگونه محرومیتی نداشته و برای پیشگیری از آسیب های احتمالی به نوزاد مفید نیز می باشد .

در سه ماهه دوم بارداری به راحتی میتوان خدمات مجاز دندانپزشکی در بارداری را  استفاده نمود زیرا سه ماه عمل بدن بسیار حساس بوده و ریسک پذیری بالایی دارد و در سه ماهه ی  سوم  بدن برای صبر طولانی مدت زمان در جهت درمان صبور نمی باشد و توصیه نمیگردد .

در زمان بارداری کشیدن دندان و یا عصب کشی دندان با لیزر نیز محدودیت ندارد و با انتخاب یک کلینیک کاملا معتبر و همچنین دندانپزشکی ماهر و نامی ایرادی نداشه و میتوان استفاده نمود اما دقت در انتخاب کلینیک دندانپزشکی الزامی و حیاتی می باشد .

اما توصیه می شود  خدمات غیر الزامی در دندانپزشکی مانند  خدمات زیبایی به بعد از تولد نوزاد موکول گردد تا هیچ خطر و آسیبی مادر  و جنین را تحت تاثیر قرار ندهد .

نکات در دندانپزشکی در بارداری

همانطورکه میدانید  استفاده از بیشتر دارو ها در طی بارداری ممنوعیت دارد که داروهای دندانپزشکی را نیز شامل میشود بنابراین در انتخاب دندانپزشکی بسیار باید محتاطانه  عمل نمود .

بیشتر خدمات دندانپزشکی بی هوشی و بی حسی را شامل میشوند که در این زمان  استفاده از آن ها توصیه نمیشود و در صورت لزوم مصرف بسیار کم آن باید انجام گیرد .

اما استفاده از برخی آنتی بیوتیک ها در این زمان ممنوعیتی نداشته که دندانپزشک در جهت رفع درد بیمار به تجویز آن ها با دوز مشخصی میپردازد بنابراین در هنگام رجوع به دندانپزشکی در بارداری ، باردار بودن خود  و مدت زمان بارداری خود را در جهت تجویز و راهنمایی های صحیح دندانپزشک ، قید کنید  تا درمانی بدون ریسک را تجربه نمایید .

شما عزیزان میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و نوبت دهی با شماره های ۰۲۱۸۸۶۲۹۶۰۷ و ۰۲۱۸۸۶۲۹۶۱۳ تماس حاصل فرمایید تا مشاورین ما به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنند