دندانپزشکی نوین چیست و در کدام کلینیک مورد استفاده است؟

دندانپزشکی نوین

با مورد توجه قرار گرفتن اهمیت دندان و لثه همه به این باور رسیده اییم که بروز مشکلات در این بخش و درمان نشدن آن ها موجب آسیب به دیگر دندان ها ، لثه ها و بروز بیماری در سایر اعضای بدن خواهد شد .

بنابراین هر فردی با بروز مشکل در دهان و دندان و لثه خود باید به دندانپزشک مراجعه کرده و مشکلات خود را پیشگیری و یا کاملا برطرف سازد .

علم دندانپزشکی همانند علم های دیگر در دست پیشرفت و تغییر زیاد قرار گرفته است که تغییرات مثبت و فوق العاده ایی رابر جای گذاشته ،  که حال از آن به عنوان دندانپزشکی نوین یاد میکنند .

برای اطلاع بیشتر از این موضوع ، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید .

دندانپزشکی نوین

ارتباط مشکلات دهان با مشکلات بدنی همچو قلبی و غیره  ارتباطی کاملا مستقیم می باشند بنابراین نحوه درمان صحیح نیز در رفع مشکلات بدنی و یا بروز و شدت آن ها نیز اثر مستقیم دارد ، بنابراین نتیجه خواهیم گرفت که کیفیت دندانپزشکی  بسیار مهم و حیاتی تلقی میگردد .

در گذشته ی ، نه چندان دور دندانپزشکی محلی پر از حس رعب و وحشت برای مراجعین بود که احساس خوبی برای آن ها ایجاد نمیکرد و با درد های شدید حین اجرا و بعد اجرا مواجح می گشتند ، اما در دندانپزشکی نوین قضیه کاملا متفاوت است چرا که علاوه بر محیطی زیبا و طراحی آرام بخش آن ها ، پیشرفت علمی متخصصین ، نحوه صحیح برخورد آن ها ، ما شاهد تجهیزات فوق پیشرفته در دندانپزشکی نوین می باشیم که هیچگونه حس ترس را به وجود نیاورده و مراجعین دردی را از درمان خود احساس نمی کنند .

دندانپزشکی نوین چیست ؟

شاید کمی قبل  اگر به درمان های  دندانپزشکی بدون بی هوشی و بی حسی فکر میکردیم  درد های شدید به ذهنمان می آمد ، اما الان شاهد درمان های بدون احتیاج به بی حسی می باشیم بدون اینکه دردی را احساس نماییم که  آن ها از طریق درمان ،  با تکنولوژی لیزر امکان پذیر گشته اند .

همچنین در چنین دندانپزشکی هایی کلیه خدمات  و تجهیزات کاربردی   پیشرفته و از جدیدترین علم روز دنیا خواهند بود همانند اسکنر های پیشرفته و دستگاهای دیجیتال برای تصویر برداری و پرینتر های سه بعدی که همگی نشان دهنده درمانی عالی و بی نقص می باشند  .

خدمات لیزر در دندانپزشکی نوین

لیزر برای کلیه خدمات  دندانپزشکی مورد استفاده قرار میگیرد ، اعم از درمان بافت نرم و همچنین بافت سخت  که این روش مورد تاییدیه سازمان غذا و دارو در آمریکا نیز می باشد و جای هیچگونه نگرانی اعم از ضرر و یا عوارض را به همراه ندارد .

دندانپزشکی با لیزر میتواند بدون احتیاج به بی حسی و بدون حس درد برای افراد در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه را ارائه دهد  این انرژی نوری بسیار کم تهاجم بوده و مانند روش های قدیمی نیاز به جراحی سخت به واسطه ابزار های سخت مانند دلیر ندارد و درمان در  آرامش سپری خواهد شد ،  همچنین باید اشاره کرد که نمونه برداری و پر کردن دندان و یا عصب کشی دندان با لیزر انجام میگیرد ،  و نقطه عطف این روش آسیب نرساندن به دیگر اجزا و یا بافت ها می باشد و تنها دخالت در همان نقطه مشخص شده را دارد و مانند روش های قبل عمل نخواهد کرد .

لیزر نیازی به مراقبت های ویژه پس از درمان نیز ندارد چرا که بدون بخیه بوده و در کوتاهترین زمان ممکن ترمیم خواهد شد .

دندانپزشکی نوین

از لیزر در دندانپزشکی نوین برای چه کار هایی استفاده میشود ؟

تقریبا از این روش برای رفع کلیه مشکلات استفاده میگردد ، برای مثال :

از لیزر برای کاهش باکتری های دهان ، دندان ، لثه استفاده میکنند

تشخیص و درمان پوسیدگی دندان

درمان در بافت سخت و برش دادن ان ها

سفید کردن دندان ها

درمان مشکلات لثه ایی

کاربرد لیزر در بافت سخت

این لیزر در آب و هیدروکسی آپایتت جذب میگردد .

از لیزر برای کلیه درمان های بافت سخت استفاده میشود که از همه مهم تر برش دادن دندان ها از آن طریق می باشد که آسیبی به دندان و یا دندان های مجاور ایجاد نمیکند ، از این روش برای فرم دهی به دندان ها برای اجرای کامپوزیت ، برای پر کردن دندان ،ایمپلنت دندان با لیزر ، برای برداشتن جزئی از دندان و . . . استفاده خواهد شد که درمان های زیادی را شامل میشوند .

لیزر در بافت نرم

طول موج این لیزر در آب و هموگلوبین جذب میگردد .

این لیزر ها برای درمان کلیه بیماری ها و مشکلات لثه ایی به کار میروند ، همچنین برای برطرف کردن کلیه باکتری ها و ترمیم مجدد بافت ها مورد استفاده قرار میگیرند .

همچنین در جراحی لثه با لیزر از آن استفاده میشود چرا که علاوه بر درمانی عالی ، بدون نقص ، سریع و بدون درد بوده و  ترمیم بافت  و بهبودی بسیار سریعی را نیز دارا می باشد .

اما دندانپزشکی نوین به همینجا ختم نخواهد شد چرا که خدمات بسیار زیاد ، دیگری را به خود اختصاص داده است .

انواع خدمات در دندانپزشکی نوین

علاوه بر خدمات لیزری ، کلیه خدمات دیگر در این چنین کلینیکی ، جدید و منحصر به فرد و عالی خواهد بود .

تزریق بی حسی یکی دیگر از عوامل به وجود آمدن  ترس در مراجین بوده که حس درد را از آن احساس میکردند و حس ترس شدید را به آن ها منتقل میکرد اما امروزه با دستگاهای تزریق دیجیتال این مشکلات نیز برای افراد بر طرف گردید .

با این دستگاه ، دردی احساس نمیگردد ، مانند سرنگ نبوده و بسیار بهتر از آن عمل میکند به طوری که افراد هیچ حسی از تزریق با آن احساس نمیکنند .

و خدمات دیگری چون تصویر برداری های دیجیتال که روند مشکل را واضح نشان می دهد و اینگونه هم تشخیص و پیشگیری سریعتر انجام خواهد گرفت و هم نحوه درمان پیگیری خواهد شد .

مورد مهم بعدی در دندانپزشکی های پیشرفته اجرای خدمات در یک روز می باشد

چرا که کلیه خدمات کاملا پیشرفته  و بهترین و جدترین ابزار ها می باشند که روند درمانی را کاملا سرعت بخشیده و دیگر نیازی به تکرار مجدد روزها برای درمان نخواهد بود .