دندان درد کودکان و روش های تسکین

دندان درد کودکان

دندان درد کودکان یکی از بدترین دردها به شمار می رود که در این مواقع باید هر چه سریع تر به دندانپزشکی کودکان مراجعه کنید اما در مواقعی ممکن است که دندانپزشکی در دسترس شما نبوده و یا امکان این را نداشته باشید که سریعا به دندانپزشک مراجعه کنید در این مطلب سعی داریم دندان درد کودکان و  راه و روش های مختلفی را جهت تسکین آن را به شما معرفی کنیم:

از گذشته می گویند که بهترین درمان پیشگیری است و در ابتدا باید به اطفال پیشگیری از دندان درد کودکان را آموزش دهیم اما در اینجا مطالبی را در مورد دندان درد کودکان و روش های تسکین را شرح می دهیم

کشیدن نخ دندان

شما باید به فرزند خود جهت بیرون راندن ذرات غذایی که ممکن است بین دندان‌ها گیر افتاده‌اند کمک کنید. به خاطر داشته باشید که هنگام کشیدن نخ دندان باید با ملایمت و دقت برخورد کنید، زیرا لثه‌های کودک ممکن است حساس باشند.

استفاده از محلول آب نمک

حدود یک قاشق چای خوری نمک را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. دهان کودک باید تقریباً ۳۰ ثانیه با این محلول شسته شود و سپس آن را به بیرون بریزد. این کار باعث کشتن باکتری‌های موجود بر روی ناحیه‌ی متاثر و اطراف آن و تسریع بهبودی می‌گردد.

دندان درد کودکان

کیسه (کمپرس) یخ

یک کمپرس سرد را بر روی گونه‌ی کودک در نزدیکی ناحیه‌ی دردناک یا متورم قرار دهید. در صورتی که کمپرس سرد ندارید می‌توانید با گذاشتن یخ داخل یک حوله یا پارچه کوچک، یک کمپرس سرد تهیه کنید. یخ گذاشتن را به مدت ۱۵ دقیقه ادامه دهید و ۱۵ دقیقه آن را بردارید و مجدداً تکرار کنید.

داروهای تسکین دهنده

در صورتی که درد ادامه پیدا کند، کودک می‌تواند داروهای ضد التهابی مانند استامینوفن و ایبوپروفن مصرف کند. مطمئن شوید که داروهای مصرفی توسط کودکتان برای وی بی خطر باشد.تحت هیچ شرایطی نباید آسپرین یا هرگونه داروی ضد درد را بر روی لثه‌های کودک خود بمالید زیرا بسیار اسیدی بوده و می‌توانند باعث سوختگی شوند. در صورتی که نیاز به درمان موضعی داشته باشید، درمان خانگی که پیشنهاد می‌شود، روغن گل میخک است که یک اسانس ضد میکروبی و ضد قارچ می‌باشد. روغن گل میخک را با ملایمت با استفاده از یک گوش پاک کن بر روی ناحیه‌ی متاثر در اطراف دندان بمالید تا درد بطور موقت تسکین پیدا کند.

یک کودک مبتلا به دندان درد باید برای شناسایی دلیل درد به پزشک مراجعه نماید. متخصصین دندانپزشکی کودکان ما در کلینیک دندانپزشکی فرایش علت دندان درد کودک شما را تعیین می‌کنند و بر اساس شرایط، درمانی با استفاده از دندانپزشکی با لیزر بهترین خدمات را به شما ارائه می دهند. شما عزیزان می‌توانید برای دریافت مشاوره تخصصی با دندانپزشک اطفال جهت تشخیص و درمان دندان درد شدید در کودک دلبندتان با شماره‌های  ۰۲۱۸۸۶۲۹۶۰۷و  ۰۲۱۸۸۶۲۹۶۱۳ تماس حاصل فرمایید.