عوامل خطرساز برای دهان و دندان

درمان دندان در تهران

عوامل خطرساز برای دهان و دندان

برخی علائم و نشانه ها در دندان خطرناک و مشکل ساز هستند و می توانند به بدن ما آسیب برسانند می خواهیم با انواع آن ها آشنا شوید و به محص مشاهده آن ها به دندانپزشک مراجعه کنید

از دست دادن دندان ها و بهداشت ضعیف دهان با خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی همراه است. به یاد داشته باشید که نباید هرگز منتظر بروز علائم خاصی برای رفتن نزد دندان پزشک باشید. حتی زمانی که حس می کنید دهان و دندانتان هیچ مشکل بهداشتی ندارد، باید این مراجعات را در اولویت قرار دهید.

حدود ۱۰۰ میلیون آمریکایی سالانه هیچ مراجعه ای به دندان پزشک ندارند و این آماری نگران کننده است. این در حالی است که مراقبت از دهان به طور منظم، مانند مسواک زندن، نخ دندان و مراجعه به دندانپزشکان حداقل سالی دو بار، می تواند از شرایط بالقوه خطرناک دندان و دهان جلوگیری کند.

به گزارش انجمن دندان پزشکی آمریکا، در اینجا علائم هشداردهنده دهان و دندان که شما را ملزم می کند حتما نزد دندان پزشک بروید، بیشتر معرفی شده اند:

زخمی که بهبود نمی یابد: زخم ها در مناطق مختلف دهان می تواند روی دندان ها و لثه ها تاثیر بگذارد. علاوه بر این اگر زخمی بهبود نمی یابد، گاهی اوقات می تواند نشان دهنده ابتلا به دیابت باشد. چون زخم در افراد دیابتی دیرتر از سایر افراد بهبود می یابد. اگر شما زخمی در دهان دارید که بیش از دو هفته است، ادامه دارد، با دندان پزشکتان در تماس باشید. همچنین شاید لازم باشد یک آزمایش قند خون انجام دهید. در موارد نادر برخی از این زخم ها می تواند نشان دهنده ابتلا به سرطان دهان باشد. اگر زخم دهان همراه با درد گوش, خشونت صدا, بی حسی در زبان یا گلو، تورم فک, مشکل در بلع, و یا مشکل در حرکت دادن فک یا زبان بود، حتما به دندان پزشک مراجعه کنید.

دندانپزشکی