کشیدن دندان عقل بدون درد چگونه انجام می شود؟

کشیدن دندان عقل بدون درد

کشیدن دندان عقل بدون درد موضوعی است که میخواهیم پیرامون آن مطالبی را برای شما بیان کنیم به طور کلی زمانیکه صحبت از دندان درد به میان می آید یاد دندان عقل می افتیم که اصولا دندان درد از دندان های عقل شروع می شوند.

اگر دندان عقل شما فقط تا حدودی رشد کرده و در آمده است، غذا و باکتری ها می توانند زیر لبه لثه اطراف دندان در دهان گیر بیفتند. این مشکل همچنین در صورتی می تواند اتفاق افتد که دندان های عقل شما به نحو مناسب رشد کرده باشد، اما با این وجود امکان تمیز کردن آنها به خاطر قرارگیری این دندان ها در انتهای دهان وجود نداشته باشد. اگر مواد غذایی و باکتری ها در اطراف دندان های عقل گیر بیفتند، این موضوع می تواند منجر به تشکیل پلاک شود. پلاک یک لایه چسبنده تشکیل شده روی انواع دندان است که در زمان ترکیب اسید حاصل از فعالیت باکتری ها در دهان با بزاق دهان و مواد غذایی ریز باقیمانده پس از مسواک زدن، تشکیل می شود شایان ذکر است که کشیدن دندان عقل با دندانپزشکی بدون درد میسر خواهد شد.

کشیدن دندان عقل بدون درد

در کشیدن دندان عقل بدون درد جراح صورت، فک و دهان یا دندانپزشک دندان عقل را با کمک دندانپزشکی با لیزر می‌کشد. این عمل غالباً در مطب انجام می‌شود؛ البته جراحی در صورت کشیدن همزمان تمام دندان‌های عقل یا احتمال بالای بروز عوارض پس از جراحی در بیمارستان انجام می‌شود. اگر عفونت وجود داشته باشد، جراحی دندان عقل نهفته معمولاً تا زمان از بین رفتن عفونت به تاخیر انداخته می‌شود. دندانپزشک آنتی‌بیوتیک برای درمان عفونت تجویز می‌کند.

کشیدن دندان عقل

مراقبت های بعد از کشیدن دندان عقل بدون درد

۱-  به طور کلی پانسمان برای متوقف کردن خونریزی در دهان قرار داده می‌شود تا لخته خون ایجاد شود. لخته حفره را پر می‌کند تا استخوان رشد کند و جای خالی را پر کند.

۲- معمولا لب‌ها و گونه بی‌حس است، اما اثر بی‌حسی ظرف چند ساعت از بین می‌رود.

۳- اکیدا به بیمار توصیه می‌شود که برای به حداقل رساندن ورم از کیسه یخ استفاده کند.

۴-پس از کشیدن دندان عقل بدون درد، درد به تدریج با از بین رفتن اثر بی‌حسی شروع می‌شود. دندانپزشک مصرف مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن (مورتین، ادویل) را توصیه یا مسکن‌های قوی‌تری را تجویز می‌کند.

۵-می توانید آب دهان خود را بیرون نیندازید و از مکیدن با نی خودداری کنید زیرا باعث افزایش خونریزی می‌شود.

۶-توجه داشته باشید -تا ۷۲ ساعت بعد از عمل سیگار نکشید زیرا باعث خونریزی، درد و اختلال در بهبود زخم شما می‌شود. علاوه بر آن، سیگار کشیدن در این حالت شدیداً سرطان زا است.

۷-شما می‌توانید برنامه غذایی عادی خود (غذای خانگی) را از روز بعد از کشیدن دندان، از سر بگیرید.

ما در گروه دندانپزشکی فرایش از ابتدا تا کنون سعی بر این داشتیم که با استفاده از دندانپزشکی با لیزر و ابزار و وسایل بهترین کیفیت را به شما عزیزان ارائه دهیم. شما عزیزان می توانید همه روزه با شماره های ۰۲۱۸۸۶۲۹۶۰۷ و ۰۲۱۸۸۶۲۹۶۱۳ تماس حاصل کرده و یا جهت مشاوره آنلاین عکس خود را به شماره ۰۹۱۲۰۵۷۳۲۷۶ از طریق تلگرام ارسال فرمایید.